Friday, February 12, 2010

Muhvi kiri nr. 1

Kuna puutun viimasel ajal kunstiga niiii palju kokku ja mu sõbrad ei viitsi enam kuulata mu lõputut vada sellest, milline kunstnik minus parajasti suurt vaimustust tekitab, siis kirjutan vahetevahel siia midagi üles. Kurb tegelikult :(. Olen nagu Muhv, kes iseendale kirju saadab...

Ühesõnaga. Üldiselt ma pole mingi andunud renessansskunstihuviline. Mul ei ole midagi selle vastu, lihtsalt pole erilist vaimustust tekkinud. Kuni meie eelmise nädala renessansskunsti loenguni, kus ma nägin vaata et ilmutust.

Tegu on siis prantsuse maalikunstniku Jean Fouquet'ga (15. sajand). Maali nimi on "Neitsi Maarja ja Jeesuslaps ümbritsetuna inglitest". See on osa Melun'i diptühhonist. Siiamaani ei suuda ma mõista, kuidas see maal saab pärineda 15. sajandist. Neitsi Maarja nägu, keha, riietus, kogu värvigamma... mind võtab see lihtsalt sõnatuks.

Maalil on ka oma lugu. Nimelt oli Prantsuse kuningal Charles VII armuke nimega Agnès Sorel - Dame de beauté, keda on pildil kujutatud Neitsi Maarjana. Noor naine mürgitati, kui ta ootas enda ja kuninga neljandat last. Fouquet töötas tollal Prantsuse õukonnas ja see teos on maalitud väljendamaks Charles VII leina.

See pilt mõjub mulle. Sinised ja punased keerubid, ilme Neitsi Maarja näol... See maal on nii uskumatul julge ja isegi erootiline oma aja kohta.

Hea küll. Muhv lõpetab tänaseks.

No comments:

Post a Comment